We Wrocławiu zakończyła się Komisja Torowa IGKM, na której pojawili się najważniejsi prelegenci ze świata transportu miejskiego. Nie zabrakło oczywiście tematów, związanych z komunikacją miejską w stolicy Dolnego Śląska. Wydarzenie odbyło się na wrocławskim stadionie i osiągnęło rekordową liczbę uczestników – ponad 260 osób!
Dokładnie o godzinie 10.00 w środę, 10 maja na Tarczyński Arena Wrocław, tuż po otwarciu obrad Komisji przez prezes Izby Dorotę Kacprzyk i przemówieniu wiceprezydenta Wrocławia Jakuba Mazura, wystartował pierwszy panel wydarzenia.
Było to dla nas bardzo ważne wydarzenie, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że takie spotkania we Wrocławiu w ostatnim czasie się nie odbywały. Cieszy też to, że mogliśmy opowiedzieć o tak dużej ilości wykonanych przez nas zadań, w ciągu ostatnich trzech lat – mówi prezes MPK Wrocław Witold Woźny.
Podczas pierwszego panelu wydarzenia przemawiał także dyrektor ds. infrastruktury MPK Wrocław Damian Talaga. Opowiedział on o inwestycjach w ramach programu #TORYwolucja, podsumował zakończone już remonty oraz przedstawił zadania na ten rok.
Prawdziwa rewolucja torowa
Działania pod znakiem TORYwolucji trwają już od blisko czterech lat. W ramach programu MPK Wrocław zrealizowało do tej pory blisko 50 inwestycji wartych ponad 240 mln zł. Wśród nich m.in. remont torowiska na pl. Jana Pawła II, pl. Kościuszki czy skrzyżowaniu Powstańców Śląskich z Hallera. Przewoźnik nie zwalnia tempa i realizuje kolejne ważne inwestycje na terenie miasta.
Realizacja inwestycji w ramach programu TORYwolucja przyczyniła się do znacznego spadku wykolejeń i rozjechań tramwajów. Podczas gdy w latach 2019, 2020 i 2021 było ich kolejno 118, 111, 117, w roku 2022 doszło do zaledwie 29 zdarzeń. To spadek o ponad 80%. Dowodzi to skuteczności wykonywanych prac, bowiem znaczna część wykolejeń, do których dochodziło w ubiegłych latach, nie wynikała z winy motorniczych, a złego stanu torowisk.
Już pod koniec tego roku, w grudniu tramwajowe szeregi MPK zasili pierwsza Pesa. Ponadto tabor zasili 46 nowych tramwajów Moderus Gamma. Codziennie Wrocław przemierza również 17 wyremontowanych w ubiegłym roku tramwajów Skoda 16T. Z bardzo ważnych tramwajowych inwestycji nie sposób nie wymienić, trwającej aktualnie modernizacji zajezdni Borek, która ma zostać zakończona z końcem tego roku. Łączny koszt inwestycji to 42,5 miliona złotych
W rekordowej pod względem frekwencji tegorocznej Komisji Torowej udział wzięło ponad 260 osób. Poza Torywolucją poruszane były takie tematy jak m.in. budowa trasy tramwajowej na Popowice i Trasy Autobusowo-Tramwajowej na Nowy Dwór, stan infrastruktury tramwajowej w naszym kraju, czy wreszcie nowoczesne rozwiązania technologiczne w zakresie torowisk.
Źródło: MPK Wrocław