piątek, 1 grudnia, 2023

Kryptocztówki z motywami zbiorów Muzeum Poczty i Telekomunikacji we Wrocławiu

Data:

Udostępnij przez:

Poczta Polska we współpracy z Polskim Radiem wprowadziła na rynek unikalne Kryptopocztówki. Do projektu każdej z nich wykorzystano motywy pocztowe należące do zbiorów Muzeum Poczty i Telekomunikacji we Wrocławiu.

Inspiracją do stworzenia digitalowych kartek były pocztówki dźwiękowe, stanowiące odmianę płyty gramofonowej produkowanej w Polsce i krajach bloku socjalistycznego od początku lat 60. do początku lat 80. XX wieku.

W ubiegłym roku z przyjemnością dołączyliśmy do elitarnego grona poczt, wprowadzając Kryptoznaczki, co stanowi przełom w dziedzinie filatelistyki i jest dowodem na rozwój technologiczny naszej Firmy. Wydanie Kryptoznaczków traktujemy jako innowacyjny element promocji zbierania walorów, zwłaszcza wśród osób preferujących bardziej nowoczesne formy rozrywki. Dzięki rozwijającemu się cyfrowemu kolekcjonerstwu, wraz z coraz większą liczbą codziennych zadań wykonywanych na smartfonach, możemy zastępować tradycyjne klasery. Przykładamy dużą wagę do przyciągania młodszych klientów, którzy interesują się najnowszymi trendami technologicznymi. Ogromne zainteresowanie naszym projektem potwierdza, że podejście to jest właściwym kierunkiem zmian – podkreśla Wiesław Włodek, wiceprezes Poczty Polskiej.

Kryptopocztówki projektu artystki Agnieszki Sancewicz

W grafice pierwszego tokena kartki wykorzystano drzeworyt wg obrazu Timoleona Marie Lobrichona, 1883 r. „List noworoczny”. Podkład muzyczny to fragment utworu Mieczysława Karłowicza – Serenada op. 2 na orkiestrę smyczkową, cz. I Marsz w wykonaniu Orkiestry Kameralnej Polskiego Radia Amadeus pod dyrekcją Agnieszki Duczmal.

Projekt drugiego tokena kartki zawiera drzeworyt, który odwzorowuje obraz Bertholda Woltzego pt. „W okienku urzędu pocztowego” . W podkładzie muzycznym znajduje się fragment Poloneza A-dur op. 40 nr 1 Fryderyka Chopina. Początek utworu jest sygnałem Programu I Polskiego Radia. Podczas kampanii wrześniowej Polskie Radio codziennie nadawało tę kompozycję, będącą symbolem narodowego protestu oraz mobilizacji Polaków.

Kryptocztówki z motywami zbiorów Muzeum Poczty i Telekomunikacji we Wrocławiu
Źródło: Poczta Polska – Kryptopocztówki, drugi token (kartki w okienku urzędu pocztowego)

W grafice trzeciego tokena kartki wykorzystano drzeworyt C. Linsenmayera z rysunkiem o nazwie „Przyjazd syna w Wigilię Bożego Narodzenia” autorstwa Carla J. Arnolda. Podkład muzyczny prezentuje fragment Poloneza a-moll „Pożegnanie Ojczyzny” Michała Kleofasa Ogińskiego. To jeden z najbardziej znanych polonezów, często otwierających bale studniówkowe, chętnie wykorzystywany w filmach, min. „Popiele i diamencie” Andrzeja Wajdy.

W grafice czwartego tokena kartki umieszczono drzeworyt Franciszka Kostrzewskiego z 1870 r. pt. „List z pola bitwy”. Podkład muzyczny zawiera fragment  I części Koncertu f-moll op. 21 na fortepian i orkiestrę Fryderyka Chopina.

Źródło: Poczta Polska

 

NAJNOWSZE

POLECAMY