Polacy zajęli 2. miejsce w kolejnej edycji Europejskiego Quizu Finansowego. Organizatorem jest Europejska Federacja Bankowa.
Polski duet – Barbara Wiśniewska oraz Przemysław Ćmachowski, to 14-letni uczniowie Szkoły Podstawowej nr 3 w Głogowie. 16 maja br. pod opieką swojej nauczycielki – Joanny Potery, uczestniczyli w finale w Brukseli. Ustąpili miejsca jedynie reprezentacji Grecji, wyprzedzając na podium zespół z Portugalii.
Europejski Quiz Finansowy współorganizowany przez krajowe asocjacje bankowe składał się z etapu krajowego oraz finału europejskiego. W Polsce jego przebieg koordynowały Związek Banków Polskich oraz Warszawski Instytut Bankowości. Ten ostatni realizuje największy program pozaformalnej edukacji finansowej w Europie – „Bankowcy dla Edukacji”.
Sukces polskich uczniów w Europejskim Quizie Finansowym jest doskonałym przykładem, jak edukacja może przynieść realne korzyści w życiu zawodowym i osobistym. Warto przy tej okazji podkreślić, że edukacja finansowa jest kluczowa dla przyszłych pokoleń i dla rozwoju całej gospodarki. Jest również niezwykle ważna dla każdego człowieka, niezależnie od wieku czy wykształcenia, pozwala podejmować świadome decyzje dotyczące zarządzania swoimi pieniędzmi i zabezpieczenia przyszłości finansowej. Serdecznie gratulujemy naszym zwycięzcom, ale gratulujemy odwagi do zmierzenia się z niełatwą materią jaką jest ekonomia wszystkim biorącym udział w rywalizacji na każdym etapie – powiedział Prezes Fundacji Warszawski Instytut Bankowości, Waldemar Zbytek.
Europejski Quiz Finansowy to coroczna inicjatywa Europejskiej Federacji Bankowej. Jej celem jest zwiększenie świadomości Europejczyków na temat finansów oraz podniesienie ich wiedzy w zakresie stabilności finansowej.
W ścisłym finale udział wzięło 28 zespołów wyłonionych w krajowych eliminacjach. Każda z drużyn zmierzyła się z testem składającym się z 30 pytań. Dotyczyły one oszczędzania, inwestowania, zadłużenia czy cyberbezpieczeństwa. Wszystkie z nich zostały zredagowane zgodnie z wytycznymi OECD/INFE. Jak również z podstawowymi kompetencjami młodzieży w zakresie wiedzy finansowej.
Źródło: Materiał prasowy