KGHM prowadzi pilotażowy program edukacyjny dla pracowników o nazwie „Równi w różnorodności”. W ramach tego programu, 1 czerwca odbędzie się specjalna konferencja pod hasłem „NEURORÓŻNORODNOŚĆ. Siła różnic, czyli jak tworzyć środowisko pracy czerpiące z potencjałów”.
W ostatnim czasie neuroróżnorodność staje się coraz bardziej popularnym tematem w społeczeństwie. KGHM, podobnie jak wiele innych firm, angażuje się w różne inicjatywy związane z tym zagadnieniem. Jedną z nich jest akcja „Polska na niebiesko”, która ma na celu zwiększenie świadomości na temat autyzmu. Warto jednak pamiętać, że neuroróżnorodność obejmuje nie tylko autyzm, ale także inne zaburzenia, takie jak ADHD, dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia, zespół Tourett’a czy wysoko wrażliwa osobowość.
Program edukacyjny „Równi w różnorodności” dla pracowników KGHM
KGHM podejmuje własne działania w dziedzinie neuroróżnorodności. Spółka zorganizowała warsztaty o nazwie „Równi w różnorodności” skierowane do pracowników KGHM i przedstawicieli szkół patronackich w Zagłębiu Miedziowym. Warsztaty poprowadzili specjaliści z Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni. Uczestnicy mieli okazję dowiedzieć się, jak osoby neuroróżnorodne funkcjonują na rynku pracy i w środowisku biznesowym, a także jak integrować zespoły, w których uczestniczą osoby o różnych neuroatypowych cechach.
Budowanie świadomości na temat neuroróżnorodności
Kolejnym krokiem w działaniach KGHM jest organizacja specjalnej konferencji pt. „NEURORÓŻNORODNOŚĆ. Siła różnic, czyli jak tworzyć środowisko pracy czerpiące z potencjałów”, która odbędzie się 1 czerwca w pałacu w Krotoszycach. Gościem specjalnym na konferencji będzie Wiceminister Marzena Machałek.
Badania wskazują, że neuroróżnorodność dotyczy od 15 do 20 procent całej populacji. To oznacza, że osoby neuroatypowe są obecne nie tylko wśród dzieci i młodzieży, ale także w środowisku zawodowym. Coraz więcej pracodawców zdaje sobie sprawę z konieczności zdobycia odpowiedniej wiedzy na temat funkcjonowania mózgu osób o nietypowych cechach, umiejętności właściwego komunikowania się i wykorzystywania ich pozytywnych aspektów.
Pozytywne kompetencje osób neuroatypowych
Naukowcy jednoznacznie potwierdzają, że zespoły składające się z różnorodnych osób są bardziej efektywne i lepiej się uzupełniają. Osoby neuroatypowe przynoszą do środowiska pracy wiele pozytywnych kompetencji, takich jak skupienie na szczegółach, kreatywność, wyobraźnia przestrzenna oraz wysoka motywacja i wytrwałość.
Źródło: KGHM